تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

سفر به چین

چین سرزمینی پر از جاذبه های گردشگری

دیدنی های چین بقدری زیاد است که آدم حیران می ماند

سفر به چین با تور چین بسیار مناسب و ارزان تر از مسافرت شخصی می باشد

چه بخوریم و چه نخوریم ؟

ما که خیلی سخت گیر نیستیم ولی غذا خوردن در چین هم معرکه ایست. رستوران زیاد هست ولی چه فایده. منوی انگلیسی ندارند یا اگر هم باشد آنقدر خلاصه نویسی کرده اند که همان بهتر که اصلا ترجمه نمی کردند. لااقل میدانی که نمی دانی چه سفارش داده ای. هیجان خودش را دارد. ما بیشتر از مهارت لیدی در طراحی استفاد میکردیم. حداقل این بود که میدانستیم چه نمی خوریم. غذا ها خیلی تند بودند. انواع و اقسام سبزیجات و فلفل و ادویه را میشد در اکثر غذا ها دید و چشید. یکی از غذاهای مورد علاقه چینی ها کباب است. البته نه کبابی که ما میشناسیم. آنها انواع و اقسام گوشت ها را قطعه قطعه میکنند، به سیخ های کوچک چوبی میکشند و یا روی آتش سرخ میکنند یا در آب جوش میپزند. این غذا را تقریبا همه جا در کنار خیابان میشود پیدا کرد. گروه گروه دور هم مینشینند و صدها سیخ چوبی سفارش میدهند. ده ها آبجو مینوشند، بلند بلند حرف میزنند (اینقدر بلند که ما فکر میکردیم با هم دعوا و مشاجره میکنند)، قه قه میخندند و بالاخره تا دیر وقت ورق بازی میکنند. گاهی ورق بازی و جر و بحث شان را که میدیدم یاد دوران دانشجویی خودم می افتادم.
رستوران های مخصوص غذاهای بد هم دیدیم. متوجه شدیم که سرو غذاهای ویژه به نوعی همگانی نیست و باید بد شانس بود و به رستورانهای خیلی خاص رفت. در شانگهای ندانسته به رستورانی رفتیم که البته منوی انگلیسی هم داشت. چندین صفحه انواع و اقسام غذاها را پشت سر هم لیست کرده بودند. از بین صدها غذا، خیلی محترمانه سوپ نودل سبزیجات سفارش دادیم. چند لحظه بعد در لیستشان سالاد گوش گربه و نوعی سوسیس از گوشت سگ  پیدا کردیم. خیلی جالب نبود که نخورده آنجا را ترک کنیم. به سرعت نودل ها را بلعیدیم  و کلمه ای هم با هم حرف نزدیم. لیدی گربه ها را دوست دارد. تا چند ساعت بعد، حال هیچ کداممان خوش نبود.

 

حمل و نقل عمومی در چین

از لحظه ای که وارد فرودگاه بیجینگ (پکن) شدیم تا چند صد متر قبل از هتل، زیر زمین بودیم. سیستم حمل و نقل پکن روی زمین چندان حرفی برای گفتن نداشت. ولی متروها خیلی پیشرفته و تمیز بودند. تماما مجهز به دو زبان انگلیسی و چینی و حفاظ های اتوماتیک اطراف ریل ها، نشانه هایی از یک کشور کاملا مدرن و صنعتی را داشتند. ولی این نشانه ها روی زمین تا حدود زیادی از بین میروند. پکن شهر آلوده ای است. مقام سوم را در ردیف آلوده ترین شهر های دنیا (بعد از شانگهای و بمبئی) دارد. خیابانها شلوغ و پر از آدمهایی است که خیلی به هم شبیهند. اتوبوسهای قدیمی و تاکسیهای نو همراه با هزاران تاکسی ـ دوچرخه تابلوی ابسترکت عظیمی از این شهر ساخته اند. ما از حمل و نقل عمومی روی زمین فقط دوبار استفاده کردیم. یک بار برای رفتن به دیوار چین و یک بار هم بعد از یک روز طولانی و گرم که تاکسی سوار شدیم. چینی ها مهربانند وقتی راننده نباشند. این مردم وقتی رانندگی میکنند از خود بی خود میشوند. هیچ قانونی نمی شناسند. از رانندگی فقط بوق زدن را خوب بلدند. دیوانه کننده است این همه صدای بوق. به توریست ها هم رحم نمی کنند. در پکن، پیاده ها باید بیشتر از راننده ها حواسشان به ترافیک و جانشان باشد و البته هیچ تضمینی هم در کار نسیت. ما که از نروژ آمده بودیم (و حتما میدانید که در نروژ پیاده ها مقام پادشاهی دارند…همه باید صبر کنند تا اعلیحضرت شخص پیاده از مسیر کنار برود واین قانونی است که زیر پا گذاشتنش 100 تا 150 یورو جریمه دارد) تا دو سه روزی در خیابانها گیج و گنگ بودیم. با گذشت زمان مانند قرباغه و آب داغ، به سیستم عادت کردیم…از این موضوع که بگذریم نکته جالب این که اکثر تاکسی متر ها وقتی نوبت به مسافر های خارجی میرسد خراب میشوند. باید با انگشت ها و ایما و اشاره قیمت را تعیین کنید. این اواخر دیگر حرفه ای شده بودیم. خوب میدانستیم چه طور و با چه انگشتانی باید 10 یا 15 ین را نشان داد. قیمت تاکسی و اتوبوس های شهری فوق العاده ارزان بود. به قدری ارزان که تقریبا همه از فقیر و غنی میتوانند به راحتی تاکسی سوار شده و به مقصد برسند. شاید یکی از دلایل آلودگی بیش از حد شهر همین قیمت بسیار ارزان تاکسی سواری است که خود نشانه ای از قیمت پایین سوخت است.

فرهنگ و عادات اجتماعی مردم چین

مسلما برای ما که زبان چینی رو اصلا بلد نیستیم قضاوت در مورد مردم و فرهنگشان در چین کار آسانی نیست. ولی از روی شواهد و ظواهر هم میشود تا حدودی به این قضیه پرداخت. مردم پکن به نظر ما فقیر تر از مردم شانگهای بودند. فقر را میشد در جای جای شهر پکن دید و لمس کرد. تعداد بیشمار تاکسی دوچرخه در سطح شهر آدم را دچار حیرت میکرد. مردمی که حاضر بودند برای هیچ (واقعا هیچ)، دو یا سه نفرآدم را از شمال تا جنوب شهر رکاب بزنند. پکن لبریز از کارگر و بارکش بود. البته اینها مجبور بودند در خیابانهای وسیع و شلوغ و در کنار ماشین های شخصی آخرین مدل، بارکشی کنند. به نظر من چین در گذر از دوره صنعتی شدن عده زیادی از مردمش را از دست خواهد داد. کسانی که در لابه لای چرخهای صنعت دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش. در کنار فقر، مردم چین عادت های جالبی هم دارند. مثلا هوا که گرم میشود لباس مردان شهر هم بالا میرود. چه طور؟ پیراهن یا تیشرتشان را تا زیر سینه شان بالا میزنند. به عبارتی دیگر شکم را هوا میکنند. این فقط مخصوص مردان شهر است. زنان به بالا تنه دست نمی رنند، پاها را هوا میدهند. بر عکس تصور ما از چین با زنانی سنتی و موهای اوشینی و لباسهای تاناکورایی، زنان چینی رفتار و پوشش کاملا اروپایی دارند. اکثرا شرت میپوشند یا شلوارک و در مجموع از مردان خوش لباس ترند. از دیگر عادات جالب مردان چینی گلو صاف کردنشان است که واقعا حال آدم را به هم میزند. کوچه و رستوران و فروشگاه ندارد…همه جا گلو صاف میکنند آنهم با صدای خیلی بلند. اگر هم فضای آزاد باشد که ماحصل آن را تقدیم میکنند. ما همیشه چهار چشمی مراقب بودیم که تقدیم ما نشود.
انگلیسی حرف نمیزنند و برای برقراری ارتباط باید از قوه تخیل و بازیگری و ایما و اشاره یاری جست. لیدی کار قشنگی کرد و یک دفتر کوچک نقاشی خرید. هر جا برای خرید میرفتیم و سوالی داشتیم به سرعت طرحی میکشید و به طرف مقابل نشان میداد. خیلی ها اول قه قه میخندیدند و بعد با حرکات سر و دست جواب میدادند. این ابتکار خیلی کمکمان کرد که مثلا غذای اردک سفارش بدهیم نه مرغ. یا گوشک گاو و نه خوک. فروشنده ها معمولا ماشین حساب داشتند و قیمت ها رو با ماشین حساب نشان میدادند. ما هم که میدانستیم باید چانه زد، با ماشین حساب خودشان تخفیف میگرفتیم. در مجموع چینی ها مهربانند. اگر قادر باشند کمک میکنند تا مشکل حل شود. اگر نباشند سعی میکنند خود را به نفهمی بزنند و خلاص.
نه در چین و نه در شانگهای احساس نا امنی نکردیم. حتی در کوچه پس کوچه های تاریک هم همیشه صد ها زن و بچه در هم تابیده اند. عده ای در حال بازی با ورق اند و یا غذا پختن در فضای آزاد و یا خود را میشویند یا فقط جلو در نشسته اند و خود را باد میزنند. هیچ جای این شهر ها خالی از سکنه نیست. توالت های عمومی بیداد میکنند. هر صد متر یک توالت عمومی ساخته اند. ما که نفهمیدیم دلیلش چیست؟ جمعیت زیاد یا مثانه کوچک چینی ها. به هر حال مطمئنم برای تازه وارد ها واقعا حیرت آور است.

 رفتارهای اجتماعی زننده چینی ها

خوبه که قبل از رفتن به تور چین بیشتر با فرهنگ چینی ها آشنا بشویم . در کنار بسیاری از حسن هایی که چینی ها دارند اما برخی از رفتارهای اجتماعی نیز دارند که در فرهنگ ما بسیار بد و زننده است. البته اینگونه رفتارها برای خودشان بسیار عادی است اما برای توریستهایی که از سراسر دنیا به کشور چین می آیند می تواند مسئله ساز باشد.

البته زمانی که در تور چین هستید به مراتب کمتر با این گونه رفتارهای زننده برخورد می کنید تا زمانی که در میان آنها بخواهید زندگی کنید. پس زیاد جای نگرانی نیست فقط تعجب نکنید اگر برخی رفتارها متناسب با فرهنگ شما نبود.

مطلب زیر را یکی از هموطنان که در کشور چین زندگی می کند را تهیه و منتشر کرده است :

قبل از نوشتن درباره رفتارهای اجتماعی یا بهتره بگیم آداب معاشرت در چین یا همون  Etiquette که نمیدونم راستش ترجمه دقیق فارسیش چی میشه ! گفتن این نکته ضروریه که بعضی رفتارها در یک جامعه عادی به نظر میرسه به هر دلیلی و برای مردم یه کشور دیگه ای غیرقابل تحمل توی همه فرهنگها میشه این تفاوتها رو دید ولی بهتره قبل از سفر به هر کشوری از این رفتارها اطلاع داشته باشیم تا آمادگی لازم رو برای نشون دادن عکس العمل مناسب داشته باشیم و باصطلاح ضایع نشیم یا حداقل اون طرف مقابل رو ضایع نکنیم!

یکی از عادات ناپسند چینی های که زود بچشمتون میاد انداختن آب دهان روی زمینه! یعنی بطور خیلی عادی هرکسی ممکنه رو زمین تف باندازه، راننده ها هم از شیشه ماشین به بیرون تف میکنن و البته این تف کردن با یه سر و صدا عجیب همراه که با عرض معذرت ما بهش میگیم "اخ تف" ! خانمها خیلی کمتر از آقایون تف میکنن که بازم جای شکرش باقیه.

یه عادت دیگشون بلند حرف زدن پشت گوشی تلفنه! یعنی وقتی موبایلشون زنگ میخوره یه دفعه انگار دارن داد میزنن، فرقی هم نمیکنه توی خیابون، مترو، مغازه هرجایی باشن بلند بلند صحبت میکنن برای بقیه هم انگار نه انگار! بعضی موقعها توی قطار وقتی یه نفر مدت طولانی با تلفن صحبت میکنه میخوام خفش کنم!!

کلا سروصدا کردن عادیه برای هیچکس هم مهم نیست، مثلا خیلی وقتها مخصوصا توی قطارها یه نفر ممکنه با لپ تاپ یا تبلت یا موبایل فیلم یا هرچیز دیگه ای رو بدون گوشی نگاه کنه اونم با صدای بلند و هیچکس هم اعتراض نکنه که بابا صداشو کم کن! من شخصا تا حالا چندین بار در چنین شرایطی رفتم با زبون بی زبونی بهشون حالی کردم که صداشو کم کن فلان فلان شده و اوناهم انگار تعجب میکردن چرامن معترضم؟! ولی بهر حال همیشه موفق شدم صداشونو خفه کنم!

این ایجاد سروصدا در هنگام غدا خوردن هم عادیه یعنی نودل که غدای اصلی چینی ها بحساب میاد اگر با هورت کشیدن خورده نشه خلاف شرعه! البته طبق تجربه شخصی اگر شماهم به روش چینیها بخواهین نودل بخورین ناگزیر از هورت کشیدن هستین!

چون وقتی میخواین رشته داغ رو از ظرف به دهان مبارک ببرین اگر یه دفعه اینکارو بکنین که قطعا میسوزین پس مجبورین کم کم هورت بکشین تا سرد بشه! البته من چون دل نمیخواد مثل اینا هورت بکشم مجبورم صبر کنم تا نودل کمی سرد بشه برای همین وقتی با اینا میخوام نودل بخورم همیشه یه ربع دیرتر غذام تموم میشه اونام میشینن بر و بر منو نگاه میکنن که چقدر طول میده منم تو دلم میگم دهنم مثل شتر آستر که نداره! البته خانمها مخصوصا اگر یکم با کلاس تر باشن به یک مهارتی با کمک قاشق چینی کوچیک و چوب نودل رو با سر و صدای خیلی کمتر و آهسته تر میخورن که اونم باز جای شکرش باقیه!

عادت بد دیگه این جماعت زدن "باد گلو " که این یکی دیگه برای خیلیها غیرقابل تحمله! البته نتیجه اون هورتهای موقع غذا خوردن باید هم بادگلو باشه! وقتی خانمها بادگلو میزنن دیگه واقعا صحنه حیرت آوری برای ما میشه! من هنوز هم نتونستم خیلی با این مساله کنار بیام و وقتی دارم با یکی حرف میزنم و جلوی من باد گلو میزنه خودبخود صحبتم قطع میشه و نمیتونم مثل اینا بیتفاوت باشم.

تهیه ویزای چین و انتخاب بهترین تور چین را از ما بخواهید.

عید بهار چین

تور چین را همزمان با شادی مردم چین تجربه کنید.

عید بهار چین با سابقه ای 4000 ساله یکی از ایام شادی مردم چین می باشد. این عید را باید معادل عید نوروز ما ایرانی ها دانست. وب سایت تور چین این ایام را به تمام مردم کشور چین تبریک می گوید.

عید بهار چین در تور چین

عید بهار چین را با هم مرور می کنیم :
از9 فوریه سال جاری ایام عید بهار سنتی چین آغاز می شود. عید بهار چین در واقع همانند عید نوروز ایران عید میلی فرخنده و پرنشاط است. به طور کلی از قدیم الایام سال در تقویم کشاورزی چینی با 12 نام حیوان یعنی گاو، ببر، مار ، موش ، خوک، میمون، خرگوش ، اسب، خروس ، گوسفند، سگ و اژدها مشخص شده است. اژدها در عهد قدیم توتم ( یعنی روح یا موجود حافظ قبیله ملت چین به شمار می رفت.

در روایات قدیمی چین اژدها همواره به موجودی صاحب نیرو و قدرت جسورا و لبیباک ترسیم شده است و از دیدگاه مردم چنین روحیه ای دقیقا سمبل ایده ال ملت چین است. مردم اژدها این حیوان افسانه ای را می پرستند و آرزومندند تا اژدها خجستگی و میمنت را برایشان به همراه بیاورد.

از تاریخ عید بهار تاکنون 4 هزار سال می گذرد. در بیش از دو هزار ویک صد سا قبل از میلاد مردم زمان شرکت یک دور ستاره مشتری ( یعنی ژوپیتر) را یک ( تسئو) داستند و این عید را نیز " تسئو" می نامیدند. اما نام این عید در یک هزار سال قبل از میلاد به "نیان" یعنی پرحاصل تغییر کرد.

تور چین را همزمان با شادی مردم چین تجربه کنید.

به رسم و عادت عامیانه در چین ایام عید بهار از 23 دسامبر شروع می شود و تاعید فانوس در تاریخ 15 ماه آینده خاتمه می یابد که جمعا سه هفته طول می کشد. به منظور گرامیداشت ایام عید از شهرها گرفته تا دهات ، مردم فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند و جشنهایی برپا می کنند. درروستاها کشاورزان به خانه تکانی و شستن البسه و لحاف وغیره می پردازند تا با پاکی و پاکیزگی به پیواز سال نو بروند. آنان همچنین خود را کیهای گوناگونی مانند مشکلات و آب نبات ، کیک، گوشت و سبزیجات برای پذیرایی از مهمانان تهیه می کنند. درشهرهای بزرگ مقدمات عید نیز از مدتها قبل ازعید شروع می گردد. سازمانها و ادارات فرهنگی و گروههای هنری برنامه های هنری خود را آماده می سازند و در پارکها برنامه های تفریحی و بازی های گروهی جدید و بیشماری برای مردم انجام می شود. موسسات تجاری نیز برای اقناع مشتریان خود کالاها و اجناس متنوع را از کشورها و حتی خارج از چین وارد می کنند.

 



ادامه مطلب ...

غذای چینی

در تور چین شاید یکی از مواردی را که باید مراقبش باشید غذای چینی است هرچند که مکتب غذای چینی جزو مکاتب غذایی مهم جهان به شمار می آید ولی واقعا برخی از غذاهای چینی از هر لحاظ مانند شکل و طعم و مواد اولیه واقعا مورد قبول ما ایرانی ها نیست .

اما در تور چین با دانستن این تفاوت سلیقه و ذائقه مشکل غذای چینی را حل کرده اند و از غذاهای حلال که مورد استقبال مردم ایرانی می باشد استفاده می نمایند.

تور چین و غذای چینی

اطلاعات بیشتر درباره غذای چینی

غذای چینی از جمله غذاهای خاص کشورهای آسیای جنوب شرقی میباشد. فرهنگ غذاهای چینی ریشه در تاریخ چین دارد به عنوان یک بازدید کننده یا میهمان در خانه یا رستوران چینی ، رعایت کردن آداب و رسوم میز و غذا خوردن ضروری است و اینگونه است که معاشرت متفاوت را در این مکانها خواهید دید.

وقتی از تور چین برای بازدید این کشور زیبا و امپراطوری پهناور استفاده میکنید بد نیست که سری به رستورانهای این کشور بزنید جایی که تفاوت را احساس خواهید کرد.طبخ غذاهای چینی کاملا با ما متفاوت میباشد به طوریکه چینی ها از سبزیجات و انواع گوشت در غذاهای خود استفاده کرده و انها را یا به صورت بخارپز و یا به صورتی که خیلی کم تف داده شده سرو میکنند .

از انواع غذای چینی میتوان خورش چینی،مرغ ترش و شیرین،کباب پرندگان،سوپ تخم مرغ،گردوی روغن جوش،میگوی روغن جوش و پلو تفته را نام برد. ناگفته نماند که چینی ها در غذاهای خود از ادویه جاتی مانند زنجبیل و دارچین و سس سویا و کنجد نیز بسیار استفاده میکنند.

تور چین - آداب و رسوم خاص کشور چین قسمت اول دوم

 

تور چین - آداب و رسوم خاص کشور چین قسمت اول دوم

آداب و رسوم در زمان غذا خوردن

چینی ها ترجیح می دهند که به جای خانه خود، در اماکن عمومی از مهمان پذیرایی نمایند، بخصوص زمانی که مهمان خارجی داشته باشند. اگر کسی را برای پذیرایی به خانه خود دعوت نمایند، نشانه آن است که احترام بسیاری برای او قائل شده اند.

اگر در برنامه زمانی شما با دعوت یک چینی تداخلی ایجاد شد و نتوانستید دعوت او را بپذیرید، حتما تداخل زمانی را برای ایشان تشریح نمایید تا عدم قبول شما به عنوان بی احترامی شمرده نشود. سر وقت حاضر شوید. پیش از ورود به خانه، کفش های خود را در آورید. هدیه ای کوچک برای میزبان ببرید. به خوبی غذا بخورید تا نشان دهید از غذا و پذیرایی لذت برده اید.تور چین-ویزای چین را از ما بخواهید.

آداب و رسوم سر میز غذاخوری

نحوه استفاده از چوبهای غذاخوری را یاد بگیرید. صبر کنید تا به محل نشستن دعوت شوید. مهمانان محترم، مقابل در دعوت به نشستن می شوند. میزبان ابتدا شروع به غذا خوردن می نماید. هر چیزی که به شما پیشنهاد می شود را امتحان نمایید. هرگز آخرین تکه باقی مانده در سینی را نخورید.

مراقب نیازمندی افراد دیگر بر سر میز باشید و به آنها کمک کنید. استخوانها را در ظرف خود نگذارید. آنها را یا بر روی میز گذاشته و یا در ظرف دیگری که مخصوص این کار است، قرار دهید. هنگام خوردن، بشقاب غذا را نزدیک به دهان خود نگه دارید. اگر یک چینی غذا را با سر و صدا می خورد، ناراحت نشوید.

این امر نشان دهنده آن است که از خوردن غذا لذت می برد. مهم نیست که از غذای شما در بشقابتان باقی بماند. در ارتباط با انعام دادن نیز می توان اذعان نمود که این کار پیش پا افتاده تر شده، بخصوص برای کارگران جوانتر. اگرچه کارگران مسن همچنان این کار را توهین می دانند. دادن چند سکه به عنوان انعام کافی است.

 

تور چین و دریافت و اخذ ویزای چین در کمترین زمان و کمترین هزینه در تخصص ماست.

آداب و رسوم خاص کشور چین

افراد زیادی هستند که در تور چین با مردم و فرهنگ و سبک زندگی چینیان آشنا می شوند. اما بسیاری از افراد هم هستند هنوز به چین سفر نکرده اند پس برای آشنایی با برخی از آداب و رسوم چین بهتر است که مطالعه کنند .


هر کشوری در امور مختلف دارای آداب و رسوم مختص به خود می باشد. کشور چین نیز از این امر مستثنی نبوده و می توان در زمینه های مختلفی مانند ملاقات، هدیه دادن، غذاخوردن، انعام دادن، تجارت و مذاکره آداب و رسوم خاص این کشور را بررسی کرد.

 

تور چین - آداب و رسوم خاص کشور چین قسمت اول

 

آداب و رسوم در زمان برگزاری ملاقاتها

در چین احترامات رسمی هستند و افراد مسن تر باید در ابتدا مورد احترام قرار گیرند. دست دادن، متداول ترین شکل احترام گذاشتن به افراد خارجی است. بسیاری از چینی ها در زمان احترام گذاری به شخصی، به زمین نگاه می کنند. شخص را با عنوان تجلیلی و نام کوچک صدا می نمایند. چینی ها بسیار خوش مشرب بوده و به مزاح علاقه دارند

آداب و رسوم در زمان هدیه دادن

هدایا به صورت کلی در مناسبتهایی چون سال نو، عروسی، تولد نوزاد و اخیراً نیز روزهای تولد اهدا می شوند. یک بسته زیبای شکلات به همراه یک غذای خوشمزه چینی، به عنوان یک هدیه مناسب شمرده می شود.

از دادن اشیای تیز همچون چاقو به عنوان هدیه خودداری شود، زیرا نمایانگر خشونت در روابط می باشد. از دادن ساعت، دستمال گردن و کفش حصیری به عنوان هدیه خودداری شود، زیرا چینی ها این اشیا را مرتبط با مراسم تدفین می دانند.

از دادن گل به عنوان هدیه خودداری گردد، زیرا بسیاری از چینی ها گل را مرتبط با مراسم تدفین می دانند. هدایا در کاغذهای سیاه، سفید و یا آبی پیچیده نشوند. عدد چهار به عنوان عدد بدشانسی در چین مطرح است، از چیزی چهار عدد به کسی هدیه داده نمی شود.

عدد هشت به عنوان عدد خوش شانسی مطرح است و هدیه دادن هشت عدد از یک چیز به عنوان خوش شانسی گیرنده آن مطرح است. همیشه هدیه با دو دست تقدیم گردد. هدایا زمان تحویل، باز نمی گردند. یک چینی ممکن است پیش از پذیرفتن یک هدیه، پذیرش آن را تا سه مرتبه رد نماید.

تور چین و دریافت و اخذ ویزای چین در کمترین زمان و کمترین هزینه در تخصص ماست.

آداب و رسوم مردم کشور چین در عید بهار-تور چین-ویزای چین

آداب و رسوم مردم چین و مراسم عید بهاربرابر عید نوروز ما ایرانی ها


مراسم عید بهار در کشور چین از بیست و سومین روز ماه آخر آغاز می شود این روز را روز بدرقه سال نیز می نامند. خانه تکانی از این روز آغاز می شود و می کوشند تا در نوروز همه جا پاک و درخشان و نورانی باشد، خرید پوشاک نو و غذاهای سنتی از رونقی خاص برخوردار است. شعرهای فراوان خوانده می شود و در پکن در یکی از ترانه ها برنامه کار هشت روز مانده به نوروز را چنین بیان می‌کنند:

روز بیست و سوم پختن آش شکامونی (بودا). روز بیست و چهارم خانه تکانی. روز بیست و پنجم آماده کردن دوفو (خوراک لوبیا). روز بیست و ششم فراهم کردن گوشت. روز بیست و هفتم فراهم کردن مرغ. روز بیست و هشتم آرد خمیر کردن. روز بیست ونهم عود سوزاندن. روز سی ام شب زنده داری.

آش شکامونی یا ساکیا مونی را با جمع آوری هشت نوع غله به نشانه هشت روز مانده به پایان سال به کمک یاران و همسایگان فراهم می کنند، تا از درویشانه زیستن بودا و با دیگران خوردن وی یاد آورده باشند. آجیلی هم از ذرت و لوبیای قرمز و تمبر چینی و پسته زمینی فراهم می کنند.

ویزای چین

دریافت و اخذ انواع ویزای کشور چین در کمترین زمان و با ارزان ترین قیمت ،مجری برگزاری انواع تور های کشور چین، با ما تماس بگیرید.

دین-بودا-در-چین-ویزای-چین-سفارتخانه-کشور-چین

دین بودا

دین بودا در تقریبا در قرن اول میلادی به کشور باستانی چین راه یافت. اما از قرن چهارم میلادی توسعه یافت و کم کم به مهمترین دین در کشور چین تبدیل شد.

دین بودا در چین از لحاظ خانواده دین بودای شعبه زبان هان ؛ دین بودای تبتی و و مذهب بودای " بالی" تقسیم می شود . راهبان بودائیست در چین جمعا 200هزار نفرند . اکنون در چین بیش از 1300 معبد و 33مدرسه بودائیسم وجود دارد و حدود 50 نوع نشریات مربوط به دین بودا به چاپ می رسد . مذهب بودای تبتی که فرقه ای از دین بودا است بطور عمده د رمناطق خودمختار تبت؛ مغولستان داخلی و استان "چین های" رواج دارد .

ملیتهای تبت ؛ مغول، یوگو ؛ من با ؛ لو با و تو معمولا به مذهب بودای تبتی اعتقاد دارند و شمارش پیروان این مذهب حدود 7 میلیون نفر است . مذهب بودای زبان " بالی" بطور عمده در ایالتهای خودمختار "سی شیوان با نا" و " ده هون " ملیت های " دای " و " جین بو " استان یون نان واقع در جنوب غربی چین رواج دارد . اکثر مردم ملیتهای " دای " ، " بولان" ، "آچان" ؛ و " وای " جمعا حدود یک میلیون تن به این فرقه دین بودا معتقدند . پیروان دین بودا به زبان هان همانند این ملیت اصلی چین در نقاط مختلف این کشور پراکنده اند.

ویزای چین را به ما بسپاریدویزای چین را هر شخصی واجد شرایطی می تواند با صرف وقت و هزینه با مراجعه به سفارتخانه کشور چین و طی مراحل قانونی و تشریفات اداری وقت گیر اخذ کند. اما ما ویزای چین را به راحتی برای شما بدون صرف وقت اضافی دریافت و تقدیمتان می کنیم . فقط کافیست که با ما تماس داشته باشید.

عروس گریان - آیا در تور چین عروس های چینی را گریان می بینید؟

در هر کشوری برای ازدواج آداب و رسومی دارند. که می تواند برای بسیاری از مردمان سایر فرهنگها جالب و یا حتی عجیب و خنده دار باشد. مانند عروس گریان در کشور چین که در نوع خود منحصر به فرد است.

 در یکی از نواحی جنوب غربی چین چنین رسم است که عروس چه دوست داشته باشد چه نداشته باشد، باید در مراسم ازدواج خودش گریه کند!

 



ادامه مطلب ...

از آداب ورسوم چینی ها علاوه بر داشتن مراسم خاص وجود اعیاد میباشد یکی از اعیاد هفتمین روز ماه هفتم به تقویم سنتی چین میباشد به عنوان روز عشق چین در میان مردم مشهور است.
طبق اساطیر چینی،پسر گاوچران وشاهزاده خانم بافنده در شب هفتم ماه هفتم در آسمان به وصال همديگر رسیدند. داستان گاوچران و خانم بافنده معروفترین داستان عشق چین به شمار می‌آید. می‌گویند گاوچران پسر فقیری بود و با گاو خود زندگی می‌کرد. خانم بافنده دخترشاه آسمان بود. روزی خانم بافنده به دنیا آمدو گاوچران را دید.
آن دو نفر عاشق همدیگر شدند. خانم بافنده چون می‌خواست با گاوچران ازدواج کند، تصمیم گرفت دیگر به آسمان برنگردد. ولی به زودی امپراتور آسمان متوجه شد که دخترش گم شده و خیلی ناراحت شد. او نمی‌گذاشت که دخترش با مردم عادی ازدواج کند. خانم بافنده نمی‌توانست از پدرش سرپیچی کند و به آسمان رفت. به این جهت، زن و شوهر پر عاطفه از هم جدا شدند. گاوچران نمی‌خواست همسرش او را ترک کند و به دنبال خانم بافنده رفت. نزدیک بود که پیدایش کند، ولی امپراتور به آسمان آمد و بین آن دو نفر یک جاده شیری وسیع گذاشت تا آن ها نتوانند از آن عبور کنند. گاوچران و خانم بافنده فقط یکدیگر را نگاه می‌کردند و گریه می‌کردند.
روزها گذشت، گاوچران و خانم بافنده آن جا ماندند. در آخر عشق وفادار آن ها امپراتور آسمان را تحت تاثیر قرار داد. او دستور داد در هفتمین روز ماه هفتم، به وسیله ي زاغی پلی روی جاده شیری گذاشته شود تا گاوچران و خانم بافنده همدیگر را ملاقات کنند.
به این خاطر در این شب، جوانان جمع می‌شوند و به آسمان نگاه می‌کنند. مثل این که گاوچران و خانم بافنده را می‌بینند و به آن ها تبریک می‌گویند.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان